Pravidla internetového obchodu Zoofaster
- Internetový obchod Zoofaster (dále jen „internetový obchod“) provozovaný na adrese www.zoofaster.cz (dále jen „webová stránka internetového obchodu“) spravuje společnost ACTION Spółka Akcyjna (dále jen „ACTION“ nebo „prodávající“) se sídlem v Zamienie, ul. Dawidowska 10, 05-500 Piaseczno, zapsaná u Okresního soudu hlavního města Varšavy, XIV obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000214038, REGON: 011909816, DIČ: 5271107221, BDO 000035215, se základním kapitálem ve výši 1 653 700 PLN, plně splaceným. Kontaktní e-mail: info@zoofaster.cz.
- Tyto podmínky určují pravidla a podmínky používání internetového obchodu zákazníky a/nebo uživateli.
- Základní informace o nabízených službách, včetně popisu zboží a dalších zákonem požadovaných informací, jsou k dispozici na webových stránkách internetového obchodu.
- Komunikace v rámci internetového obchodu probíhá prostřednictvím webových stránek obchodu, e-mailu, případně dalších elektronických komunikačních prostředků, pokud jsou zavedeny, telefonicky nebo písemně. Kontaktní údaje a telefonní čísla jsou uvedeny v sekci „Kontakt“ na webu obchodu.
- Tyto podmínky jsou zákazníkům a/nebo uživatelům poskytovány bezplatně na adrese www.zoofaster.cz ve formátu umožňujícím stažení, zobrazení a uchování prostřednictvím IT systému uživatele.
- Zákazník – osoba, která si prohlíží obsah internetového obchodu. Tento termín zahrnuje i osoby, které v internetovém obchodě provedly nákup zboží nebo služeb.
- Uživatel – spotřebitel nebo podnikatel, který má účet v internetovém obchodě umožňující podávání obchodních nabídek.
- Spotřebitel – fyzická osoba definovaná zákonem ze dne 23. dubna 1964 - Občanský zákoník.
- Podnikatel – osoba definovaná zákonem ze dne 23. dubna 1964 - Občanský zákoník.
- Účet – přístup k elektronicky poskytované službě umožňující zadávání objednávek v rámci dálkového prodeje.
- Dálkový prodej – prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu uzavřený mezi ACTION a zákazníkem v souladu s těmito podmínkami.
- Cookies – datové soubory ukládané servery ACTION na koncová zařízení zákazníků, které mohou být serverem přečteny při každém připojení z tohoto zařízení. Cookies obvykle obsahují název domény internetového obchodu, dobu uložení a jedinečné číslo.
- Zoofaster – obchodní značka, pod kterou ACTION provozuje internetový obchod Zoofaster.
- Služby – finanční nebo pojistné služby doplňující zakoupené zboží.
- Poskytovatelé služeb – subjekty finančního trhu podle zákona ze dne 5. srpna 2015 o vyřizování reklamací na finančním trhu a o finančním ombudsmanovi.
- Používání internetového obchodu vyžaduje: zařízení umožňující prohlížení webových stránek a provádění úkonů na nich, připojení k internetu, webový prohlížeč a aktivní e-mailovou schránku schopnou přijímat zprávy o velikosti do 5 MB.
- Objednávky lze zadávat následujícími způsoby:
i) Prostřednictvím webových stránek obchodu, telefonicky pomocí e-mailu (telefonická objednávka vyžaduje použití e-mailu pro její realizaci) nebo přímo e-mailem, a dokončením všech kroků nezbytných k zadání objednávky.
ii) Objednávka bez předchozí registrace vyžaduje uvedení nezbytných údajů: jméno, příjmení, e-mailová adresa, telefonní číslo, adresa pro doručení (u podnikatelů také název firmy a DIČ). Úspěšnost objednávky může být podmíněna ověřovacími mechanismy, například kliknutím na odkaz zaslaný na uvedený e-mail.- Poskytnutí údajů a provedení kroků dle § 3 odst. 2 umožňuje vytvoření účtu a využití služeb.
- Internetový obchod si vyhrazuje právo požadovat další údaje a kroky nezbytné pro realizaci objednávky, které nejsou uvedeny výše.
- Používání webových stránek obchodu v rozporu se zákonem, zejména narušování práv třetích osob nebo zájmů ACTION, je zakázáno.
§ 4 Vytváření účtů, zásady přístupu k osobním údajům, účel shromažďování údajů, názory
- Při zadávání objednávky prostřednictvím internetového obchodu je možné si vytvořit účet. V případě telefonické objednávky nebo objednávky zaslané e-mailem se účet nevytváří automaticky, ale pouze na žádost zákazníka.
- Pro vytvoření účtu zákazník:
i) vyplní ve formuláři dostupném na stránkách internetového obchodu všechna povinná pole, včetně nastavení hesla, které musí mít minimálně 8 znaků a maximálně 30 znaků a obsahovat alespoň jedno velké písmeno,
ii) prohlásí, že se seznámil s obsahem obchodních podmínek internetového obchodu a souhlasí s jejich ustanoveními,
iii) prohlásí, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů za účelem plnění současných a budoucích smluv uzavřených prostřednictvím internetového obchodu,
iv) může volitelně udělit samostatný souhlas se zpracováním svých osobních údajů za účelem přijímání obchodních informací od společností skupiny ACTION S.A.,
v) odešle vyplněný formulář elektronicky ACTION prostřednictvím potvrzení funkce „Zaregistrovat se“.- Po odeslání vyplněného formuláře obdrží zákazník od společnosti ACTION elektronicky na zadanou e-mailovou adresu potvrzení registrace účtu („Potvrzení nového účtu“). V potvrzení je obsažen aktivační odkaz, jehož kliknutím dojde k aktivaci účtu.
- Po přihlášení k účtu může uživatel upravovat údaje zadané při registraci.
- V případě důvodného podezření, že heslo k účtu získala neoprávněná osoba, je uživatel povinen heslo ihned změnit prostřednictvím účtu nebo o této skutečnosti informovat společnost ACTION jakýmkoliv dostupným komunikačním prostředkem.
- Poskytování osobních údajů při registraci je dobrovolné a osoba, která údaje poskytuje, má právo na přístup k nim (včetně získání jejich kopie), opravu, výmaz nebo omezení jejich zpracování a na odvolání udělených souhlasů se zpracováním osobních údajů nebo přijímáním obchodních informací kdykoliv. Souhlas s přijímáním obchodních informací může být kdykoliv odvolán jejich zrušením na stránkách internetového obchodu v sekci „Můj účet“ v uživatelském panelu. Máte právo podat stížnost na zpracování vašich osobních údajů dozorovému orgánu. Osobní údaje poskytnuté uživateli na určených místech zpracovává společnost ACTION v souladu s platnými právními předpisy a zásadami a právy uvedenými v příloze č. 1 Obchodních podmínek „Zásady ochrany osobních údajů“.
- Údaje poskytnuté zákazníky při registraci jsou uloženy na serverech společnosti ACTION, která je správcem osobních údajů. ACTION používá technická a bezpečnostní opatření odpovídající podmínkám vyhlášky ministra vnitra a správy ze dne 29. dubna 2004 o dokumentaci zpracování osobních údajů a technických a organizačních podmínkách, kterým by měla vyhovovat IT zařízení pro zpracování osobních údajů (Sbírka zákonů z roku 2004, č. 100, položka 1024).
- Údaje poskytnuté zákazníky při registraci uvedené v § 3 odst. 2 Obchodních podmínek mohou být společností ACTION využívány za účelem uzavírání smluv a plnění objednávek, stejně jako pro interní účely společnosti ACTION týkající se evidence prodejů v internetovém obchodě, pro daňové účely nebo přípravu dokumentů pro další rozvoj společnosti ACTION. Pokud zákazník udělí souhlas při registraci, mohou být jeho údaje také využívány k zasílání obchodních informací o nabídkách, akcích a soutěžích od společnosti ACTION a společností skupiny ACTION S.A.
- ACTION informuje, že uzavírání kupních smluv v internetovém obchodě probíhá elektronicky, přičemž e-mailová adresa a heslo uživatele představují výhradní způsob jeho identifikace společností ACTION, a objednávky, které budou úspěšně zadány pomocí těchto údajů, budou právně závazné pro obě strany. ACTION informuje, že nikdy nepožaduje zadání e-mailové adresy a hesla v textu e-mailu ani na jiném místě než na stránkách internetového obchodu.
- ACTION informuje, že uzavírání smluv s poskytovateli pojistných a finančních služeb prostřednictvím internetového obchodu probíhá elektronicky. Zákazníci, kteří mají zájem využít těchto služeb, jsou přesměrováni ze stránek internetového obchodu na stránky poskytovatelů služeb. Poskytovatelé služeb jsou oprávněni požadovat jiné údaje, než jsou uvedeny v odst. 9, za účelem identifikace zákazníka a provedení dalších kroků k potvrzení uzavření smlouvy. Smlouvy uzavřené úspěšně pomocí těchto údajů budou právně závazné pro obě strany. ACTION informuje, že poskytovatelé služeb nikdy nepožadují zadání e-mailové adresy a hesla v textu e-mailu ani na jiném místě než na stránkách internetového obchodu.
- Zákazníkům/Uživatelům internetového obchodu nejsou na zadané e-mailové adresy zasílány obsahy nezákonné povahy.
- Po realizaci objednávky v internetovém obchodě může ACTION v rámci plnění smlouvy s uživatelem zaslat uživateli na jeho e-mailovou adresu pozvánku k vyplnění dotazníku provedeného společností ACTION a/nebo Ceneo.pl Sp. z o.o. za účelem zjištění názoru na uskutečněnou transakci v internetovém obchodě a potvrzení zařazení transakce do Programu ochrany kupujících. Vyplnění dotazníku uživatelem je dobrovolné. Podrobné informace o Programu ochrany kupujících jsou dostupné na oficiálních stránkách Ceneo.pl.
§ 5 Využívání souborů cookies
- V tomto řádu se informace týkající se souborů cookies vztahují také na jiné podobné technologie používané v rámci internetového obchodu, včetně mobilních aplikací.
- Subjektem ukládajícím informace ve formě souborů cookies na koncové zařízení zákazníka během užívání internetového obchodu a dalších aplikací je společnost ACTION se sídlem ve Varšavě.
- ACTION ukládá soubory cookies na koncová zařízení zákazníka při používání internetového obchodu za účelem:
i) Přizpůsobení obsahu internetového obchodu a dalších aplikací preferencím zákazníka a optimalizace využívání služeb; tyto soubory zejména umožňují rozpoznat zařízení zákazníka internetového obchodu nebo jiné aplikace a zobrazit obsah přizpůsobený jeho individuálním potřebám.
ii) Tvorby statistik, které pomáhají pochopit, jak zákazníci využívají internetový obchod, což umožňuje zlepšovat jeho strukturu a obsah.
iii) Udržování relace zákazníka internetového obchodu.
iv) Předkládání zákazníkům reklamního obsahu více přizpůsobeného jejich zájmům.
v) Ukládání a analýzy statistik (např. Google Analytics a Google AdWords).- Zákazník může kdykoliv odstranit soubory cookies uložené na jeho koncovém zařízení pomocí možností dostupných v jeho internetovém prohlížeči.
- Dostupné internetové prohlížeče ve výchozím nastavení umožňují vytváření souborů cookies na zařízení zákazníka. Každý zákazník však může nesouhlasit s ukládáním souborů cookies na jeho zařízení. Obecně platí, že pro změnu těchto nastavení je třeba použít dostupné možnosti prohlížeče a deaktivovat mechanismus odpovídající za vytváření souborů cookies. Podrobné informace o možnostech a způsobech správy souborů cookies jsou k dispozici v nastaveních používaného internetového prohlížeče nebo na webových stránkách jejich výrobců.
- Odstranění nebo zablokování možnosti vytváření souborů cookies na koncovém zařízení zákazníka může vést k obtížím při používání důležitých funkcionalit internetového obchodu.
- Používání internetu, včetně služeb poskytovaných elektronickou cestou, může být spojeno s riziky různých forem zásahů třetích stran. Mezi rizika spojená s používáním informačních systémů patří zejména: možnost přijímání spamu, tedy nevyžádaných informací zasílaných elektronicky; počítačové viry – software infikující soubory; tzv. internetové červy (worm), tedy škodlivý software schopný samoreplikace; spyware sledující činnost uživatele na internetu; tzv. phishing (odchytávání hesel) prostřednictvím prolomení zabezpečení; tzv. sniffing – spočívající ve využití programů zachycujících data; činnost nelegálních zařízení umožňujících neoprávněný přístup k datům včetně kryptanalýzy s cílem prolomení nebo obejití zabezpečení. Základní podmínkou omezení takových rizik je používání originálního softwaru zákazníkem/uživatelem a využívání programů zabraňujících narušení bezpečnosti informačních systémů uživatele.
§ 6 Informace o zboží, cenách a dalších nákladech
- Internetový obchod umožňuje uživatelům zejména:
i) zadávat objednávky na zboží a služby dostupné v internetovém obchodě a uzavírat smlouvy na dálku,
ii) získávat informace o zboží a službách dostupných v internetovém obchodě.- Informace o zboží uvedené na stránkách internetového obchodu nepředstavují nabídku ve smyslu právních předpisů. Jedná se o oznámení a informace společnosti ACTION o zboží, které lze zakoupit prostřednictvím zadání objednávky uživatelem. Tato objednávka představuje nabídku k nákupu na stránkách internetového obchodu a navrhovaný ceník zboží, což je výzva k podání nabídek za účelem uzavření kupní smlouvy.
- Informace o službách uvedené na stránkách internetového obchodu nepředstavují nabídku ve smyslu právních předpisů. Jedná se o oznámení a informace o obecných podmínkách služeb, které lze zakoupit podáním nabídky uživatelem na stránkách poskytovatele služeb.
- Ceny pojistných smluv jsou závazné ke dni podání objednávky.
- Navrhované ceny a další platby uvedené na stránkách internetového obchodu zahrnují příslušné daně. Cena určuje pouze náklady na pořízení zboží nebo služby. Doručení zboží a zvolený způsob platby podléhají samostatnému poplatku, jehož výše závisí na zvoleném způsobu doručení/platby. Veškeré částky, které je uživatel/zákazník povinen uhradit, jsou uvedeny během procesu objednávky před jejím zadáním a vyžadují potvrzení ze strany uživatele/zákazníka.
- Veškeré zboží dostupné v internetovém obchodě je kryté zárukou výrobce (pokud ji výrobce poskytuje), jejíž podmínky jsou vždy přiloženy k dodanému/osobně převzatému zboží a jsou dostupné na produktových stránkách internetového obchodu. Internetový obchod je povinen dodávat zboží bez vad.
- ACTION umožňuje řazení zboží v internetovém obchodě následujícími způsoby:
a) Výchozí řazení – výsledky jsou seřazeny podle priority stanovené společností ACTION. Priorita je nastavena dle uvážení ACTION s cílem bezplatné propagace zboží. Pokud má v dané kategorii prioritu pouze několik produktů, výsledky jsou seřazeny podle popularity zboží.
b) Podle popularity – výsledky jsou seřazeny podle počtu objednávek konkrétního zboží v internetovém obchodě za posledních 14 dní.
c) Podle ceny vzestupně – výsledky jsou seřazeny od nejnižší ceny po nejvyšší.
d) Podle ceny sestupně – výsledky jsou seřazeny od nejvyšší ceny po nejnižší.
e) Podle hodnocení – výsledky jsou seřazeny od nejvyššího hodnocení po nejnižší.- Po vstupu do internetového obchodu jsou výsledky zobrazeny ve výchozím řazení. Volba jiného způsobu řazení zboží uživatelem změní způsob zobrazení podle jeho výběru.
§ 7 Uzavření kupní smlouvy na zboží a/nebo služby
- Zákazník zadává objednávku na Dálkový prodej prostřednictvím interaktivního formuláře dostupného na webových stránkách obchodu, telefonicky pomocí e-mailu nebo přímo e-mailem. V objednávce zákazník uvádí mimo jiné: objednaný produkt a jeho množství, kontaktní a doručovací údaje, způsob doručení a platby a potvrzuje, že souhlasí s obchodními podmínkami.
- Objednávka na Dálkový prodej je podána kliknutím zákazníka na tlačítko „Objednat a zaplatit“ zobrazené ve formuláři objednávky. Po odeslání objednávky obdrží zákazník na zadanou e-mailovou adresu potvrzení objednávky a platby (pokud je to relevantní).
- Objednávání zboží a služeb uvedených na webových stránkách internetového obchodu je závazné a zahrnuje povinnost zaplatit. Zákazník/Uživatel vybírá zboží nebo služby z nabídky obchodu. Po výběru klikne na tlačítko „Přidat do košíku“. Odebrání položek z košíku probíhá kliknutím na symbol „x“ u příslušné položky.
- Po ukončení výběru zboží/služeb (včetně způsobu doručení a platby) a vyplnění povinných polí ve formuláři zákazník klikne na tlačítko „Objednat a zaplatit“, čímž podá závaznou objednávku na zboží v košíku, což představuje nabídku na uzavření kupní smlouvy. Internetový obchod obdrží zprávu o zájmu o uzavření smlouvy. Realizace objednávky vyžaduje potvrzení povinnosti zaplatit a přijetí doplňkových služeb zákazníkem.
- Zákazník, který si vytvořil účet podle §4, dokončuje proces objednání kliknutím na tlačítko „Objednat a zaplatit“.
- Zákazník je povinen postupovat podle pokynů zobrazených na stránkách obchodu a vyplnit všechna povinná pole formuláře. Povinná pole jsou jasně označena a zákazník je o nich informován.
- Pokud objednané zboží není dostupné, ACTION informuje zákazníka prostřednictvím e-mailu nebo zprávy zobrazené na stránkách obchodu. ACTION může navrhnout prodlouženou dobu doručení, umožnit zákazníkovi podat novou nabídku na jiné zboží, nebo umožnit zákazníkovi odstoupit od objednávky.
- ACTION kontroluje skladovou dostupnost. Pokud je objednané zboží dostupné, ACTION zasílá zákazníkovi e-mail s potvrzením přijetí objednávky („Objednávka v realizaci“), které obsahuje detaily objednávky, specifikace zboží, cenu včetně poplatků, zvolený způsob doručení a platby.
i) U platby převodem nebo přes platební služby zákazník provede platbu, po jejím přijetí je zboží odesláno.
ii) U platby při převzetí je zboží odesláno neprodleně.
iii) Při Dálkovém prodeji ACTION zasílá zákazníkovi e-mailem doklad v PDF (fakturu nebo účtenku), který je potvrzením uzavření smlouvy.- Zákazník objednávající službu je přesměrován na stránku poskytovatele služby a je povinen postupovat podle jeho pokynů.
- Poskytovatel služby ověřuje žádost o uzavření smlouvy a při kladném výsledku zasílá zákazníkovi potvrzení spolu s podmínkami služby a cenou, čímž je smlouva uzavřena.
- Kupní smlouva mezi ACTION a zákazníkem je uzavírána v polštině a řídí se polským právem.
- ACTION vystavuje faktury a jejich opravy v elektronické formě (PDF) a garantuje jejich autenticitu a integritu. Papírový doklad může být zaslán poštou, pokud to zákazník uvede při objednání.
- Dokladem prodejní služby je smluvní formulář s údaji zadanými během ověření.
- Po uzavření smlouvy je zákazník povinen převzít zboží a zaplatit cenu uvedenou v potvrzení.
- Nepřevzetí nebo nezaplacení zboží do 2 pracovních dnů vede ke stornování objednávky.
- ACTION informuje o specifických podmínkách při uzavírání smluv na služby a digitální obsah v souladu s platnými právními předpisy (např. ujednání o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy).
- ACTION potvrzuje, že má status Velkého podniku podle nařízení Komise EU č. 651/2014.
§ 8 Stav objednávek, způsoby doručení zboží, způsoby platby, náklady a termín doručení, převzetí zboží
- Stavy objednávek – podrobné informace o stavu objednávky jsou zákazníkovi zasílány společností ACTION prostřednictvím e-mailů s následujícími stavy:
i) Nezpracovaná – podání nabídky na nákup, kontrola dostupnosti, cen a specifikací a čekání na připsání platby,
ii) Zpracovává se – kompletace objednávky, balení, příprava na odeslání,
iii) Čeká na doručení – objednávka je připravena a čeká na vyzvednutí přepravcem,
iv) Odesláno – objednávka byla předána přepravci a je na cestě k zákazníkovi.- Způsoby doručení zboží:
i) Kurýrní zásilka vybraným přepravcem (z nabízených přepravců společností ACTION nebo přepravcem určeným zákazníkem) z centrálního skladu ACTION na adresu:
a) určenou zákazníkem,
b) výdejní místo (např. InPost).
ii) Dostupné způsoby doručení jsou specifikovány při realizaci konkrétní objednávky na stránkách internetového obchodu.- Přijímané způsoby platby (také uvedeno na webových stránkách obchodu v sekci „Formy platby“):
i) Na dobírku při doručení kurýrem,
ii) Bankovní převod na účet společnosti ACTION,
iii) Online platby prostřednictvím platebních služeb,
iv) Platba na splátky.
v) Dostupné způsoby platby jsou specifikovány při realizaci konkrétní objednávky na stránkách obchodu.- Náklady na doručení/platbu jsou zobrazeny na stránkách obchodu během procesu objednání po výběru způsobu doručení a platby.
- Termín platby:
i) Zákazník může provést platbu ihned po správném podání objednávky přechodem na další krok objednávky,
ii) Platbu lze provést nejpozději při převzetí zboží,
iii) Platba za zakoupené zboží nebo služby musí být provedena jedním ze způsobů uvedených na webových stránkách obchodu. Neprovedení platby může vést k pozastavení realizace objednávky, pokud nebyla zvolena platba na dobírku.- Termín doručení:
i) Objednané zboží je doručováno podle zvoleného způsobu doručení. Objednávky jsou realizovány během 1 až 5 pracovních dnů (doba doručení závisí na dostupnosti zboží na skladě a případné individuální konfiguraci). U plateb bankovním převodem, online plateb nebo splátkového prodeje začíná lhůta pro doručení od připsání platby.
ii) V případě výjimečných situací nebo u zboží objednaného na míru může lhůta doručení překročit 5 dní. O této skutečnosti je zákazník informován při objednání, e-mailem nebo telefonicky, s možností odstoupení od smlouvy nebo souhlasu s prodlouženou dobou doručení.- Převzetí zboží: Aby byla zajištěna správná realizace smluv, doporučuje se, aby zákazník při převzetí zásilky od kurýra zkontroloval její stav. Pokud je zásilka viditelně poškozena, doporučuje se ji nepřijmout, sepsat s kurýrem protokol o poškození (doporučuje se také pořídit fotografie) a informovat o tom společnost ACTION prostřednictvím dostupných komunikačních kanálů a přiložit pořízené fotografie.
§ 9 Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku
- Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, má právo od ní odstoupit bez uvedení důvodů, pokud ve lhůtě 14 dnů odešle písemné prohlášení o odstoupení od smlouvy. Lhůta 14 dnů, ve které může spotřebitel odstoupit od smlouvy, se počítá od:
a) převzetí věci (převzetí věci spotřebitelem nebo třetí osobou určenou spotřebitelem, s výjimkou přepravce),
b) převzetí posledního zboží, pokud se smlouva týká více zboží dodávaného odděleně, po částech nebo dávkách,
c) uzavření smlouvy, pokud se jedná o smlouvu o poskytnutí služby.K zachování lhůty postačí, pokud spotřebitel odešle prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo vrátí zboží na adresu ACTION – Reklamační oddělení, Zamienie, ul. Dawidowska 10, 05-500 Piaseczno s poznámkou „Vrácení Zoofaster“. Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy je přílohou č. 2 těchto Podmínek.- Vrácené zboží by mělo být v nezměněném stavu, s výjimkou změn nezbytných pro běžné použití. V případě odstoupení od kupní smlouvy se smlouva považuje za neuzavřenou a obě strany si navrací vše, co si vzájemně poskytly. Pokud bylo k vrácenému zboží přiloženo zboží zdarma (dárek), je spotřebitel povinen jej rovněž vrátit. Pokud tak neučiní, obchod sníží částku vrácené ceny zboží o hodnotu dárku. Spotřebitel je povinen vrátit zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Vzájemné vrácení plnění by mělo být provedeno nejpozději do 14 dnů.
- Náklady na vrácení zboží hradí spotřebitel. ACTION může nabídnout možnost vygenerovat zpětný štítek nebo kód pro vrácení; v takovém případě budou náklady na vrácení odečteny z částky vrácené spotřebiteli. Spotřebitel nese také dodatečné náklady, jako jsou cla nebo balení zboží, zejména při vracení zboží z nečlenských států EU.
- Vrácení platby probíhá stejným způsobem, jakým byla platba provedena, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem, který pro něj neznamená žádné náklady.
- Pokud si spotřebitel zvolil dražší způsob doručení zboží, než je nejlevnější dostupný způsob, ACTION není povinna vrátit rozdíl v nákladech.
- Právo na odstoupení od smlouvy o finanční služby může spotřebitel využít do 14 dnů od uzavření smlouvy nebo od potvrzení podmínek smlouvy.
- U pojistných smluv je lhůta pro odstoupení 30 dnů od uzavření smlouvy nebo od potvrzení podmínek smlouvy.
- V případě odstoupení od smlouvy je smlouva považována za neuzavřenou a obě strany si vrátí plnění. Spotřebitel je povinen vrátit zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Při odstoupení od smlouvy o splátkovém prodeji v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, ACTION informuje banku, která vrátí spotřebiteli již uhrazené splátky.
- Částečné odstoupení od smlouvy vrácením části zboží vede k ukončení splátkové smlouvy. Banka vrátí uhrazené splátky bez nutnosti další žádosti.
- Pokud byla služba poskytnuta se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení, poskytovatel může požadovat úhradu za skutečně poskytnuté plnění.
- Právo na odstoupení není možné u služeb:
i) Zahájených na žádost spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení,
ii) Které jsou na míru přizpůsobené spotřebiteli,
iii) U nichž z hygienických nebo zdravotních důvodů nelze vrátit zboží po rozbalení,
iv) Poskytovaných na finančním trhu, kde cena závisí na výkyvech trhu.- ACTION potvrzuje, že spotřebitel má právo odstoupit také od spotřebitelského úvěru uzavřeného na financování zboží, a banka vrátí spotřebiteli odpovídající částky.
§ 10 Reklamační postup a odpovědnost prodávajícího za shodu zboží se smlouvou
- ACTION přijímá a vyřizuje reklamace týkající se nesouladu zboží, digitálního obsahu nebo digitálních služeb se smlouvou („nesoulad se smlouvou“) u zboží zakoupeného v internetovém obchodě spotřebiteli, a to do 14 dnů. Reklamace lze podat písemně na adresu ACTION, pomocí online reklamačního formuláře dostupného na stránkách obchodu, nebo e-mailem na adresu servis@zoofaster.cz. Reklamované zboží podléhající opravě nebo výměně je nutné poskytnout ACTION, která zajistí jeho odvoz na vlastní náklady. Alternativně může zákazník zaslat zboží na adresu ACTION: SERWIS – Zoofaster, Zamienie, ul. Dawidowska 10, 05-500 Piaseczno.
- Přílohy ke komunikaci nesmí překročit velikost 10 MB, jinak mohou být zablokovány serverem.
- Vyloučení odpovědnosti za skryté vady: U prodeje podnikatelům se vylučuje odpovědnost ACTION za fyzické vady zboží (čl. 558 odst. 1 občanského zákoníku), pokud není výslovně udělena záruka na konkrétní produkty.
- Reklamace v rámci záruky výrobce: ACTION zprostředkovává reklamace a předává zboží do autorizovaných servisů výrobce nebo distributora. Spotřebitelům doporučuje dodržovat podmínky uvedené v záručním listu.
- Reklamace u splátkového prodeje: Pokud je reklamace uznána, ACTION informuje banku, která ukončí úvěrovou smlouvu a vrátí již uhrazené splátky spotřebiteli.
- Postup při reklamaci: Reklamované zboží by mělo být dodáno s dokladem o koupi nebo záručním listem. Pokud tyto dokumenty chybí, ACTION může potvrdit nákup na základě svých údajů.
- Přímá reklamace u autorizovaného servisu: Spotřebitel může reklamaci uplatnit přímo u autorizovaného servisu uvedeného v záručním listu.
- Kompletnost reklamovaného zboží: Zboží musí být dodáno v kompletním stavu, včetně příslušenství, které může ovlivnit funkčnost nebo způsobit vadu.
- Poškození během přepravy: Pokud je zásilka poškozená, doporučuje se sepsat protokol o škodě, pořídit fotografie a podat reklamaci přímo u přepravce.
- Obal zboží: Reklamované zboží by mělo být zabaleno v originálním nebo adekvátním obalu, který jej ochrání před poškozením během přepravy.
- Alternativní způsoby řešení sporů: Spotřebitelé mohou využít mediaci nebo rozhodčí řízení prostřednictvím místních spotřebitelských organizací, Inspekce obchodní kontroly nebo jiných institucí.
- Účast ACTION v mimosoudním řešení sporů: ACTION souhlasí s účastí na mimosoudním řešení sporů vedených Inspekcí obchodní kontroly v Mazovském vojvodství.
- Dotazy a připomínky: Směřujte na adresu info@zoofaster.cz.
- Odpovědnost prodávajícího: ACTION odpovídá za nesoulad zboží se smlouvou, který existoval v době dodání a projevil se do dvou let od této chvíle. Domnívá se, že nesoulad zjištěný během této lhůty existoval již při dodání.
- Práva spotřebitele při nesouladu zboží se smlouvou:
i) Požadovat opravu nebo výměnu, pokud to není nemožné nebo příliš nákladné,
ii) Požadovat snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud nelze zajistit shodu.- Lhůta pro opravu nebo výměnu: ACTION musí zajistit opravu nebo výměnu v přiměřené lhůtě bez zbytečných komplikací pro spotřebitele.
- Podmínky pro snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy: Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, pokud nesoulad přetrvává nebo prodávající odmítne řešení.
- Náklady na vrácení: V případě odstoupení od smlouvy nese náklady na vrácení zboží prodávající.
- Ochrana spotřebitele: Jakékoli ustanovení reklamy, které je v rozporu s právy spotřebitele, je neplatné.
§ 11 Reklamační postup pro Služby
- ACTION přijímá reklamace týkající se služeb, včetně finančních nebo pojistných služeb, které doplňují zakoupené zboží. Reklamace jsou zprostředkovány mezi zákazníkem a poskytovateli služeb. ACTION přijímá reklamace prostřednictvím Reklamačního oddělení (DRW) nebo elektronicky. Zákazníkům doporučuje seznámit se s obsahem obdržených Obecných obchodních podmínek a dodržovat jejich ustanovení. Reklamace podané prostřednictvím ACTION je nutné směrovat na Reklamační oddělení DRW pomocí online formuláře: https://www.zoofaster.cz/rma-open.php, kde je třeba zvolit typ podání.
- Reklamace týkající se služeb mohou zákazníci podávat:
Písemně: osobně na pobočce poskytovatele služeb nebo poštou,
Ústně: telefonicky nebo osobně při návštěvě pobočky poskytovatele,
Elektronicky: prostřednictvím prostředků elektronické komunikace, pokud je poskytovatel pro tento účel umožňuje.- Lhůta pro vyřízení reklamace: Poskytovatel služby je povinen reklamaci posoudit a zákazníkovi odpovědět do 14 dnů od jejího podání, a to buď v tištěné podobě, nebo prostřednictvím jiného trvalého nosiče informací. Na žádost zákazníka může být odpověď zaslána e-mailem.
- Pokud není reklamace uznána, odpověď musí obsahovat informace o možnosti:
i) Odvolání proti rozhodnutí, pokud to poskytovatel služeb umožňuje, a pokyny k podání odvolání,
ii) Mediace nebo rozhodčího řízení, pokud poskytovatel nabízí mimosoudní řešení sporů,
iii) Podání žádosti finančnímu ombudsmanovi (více informací na: http://rf.gov.pl/),
iv) Podání žaloby k obecnému soudu, včetně informace o příslušném žalovaném subjektu a místně příslušném soudu.- Dotazy nebo připomínky k poskytovaným službám je nutné směrovat přímo na poskytovatele služeb. Kontaktní údaje poskytovatelů lze získat na adrese: servis@zoofaster.cz.
§ 12 Závěrečná ustanovení
- ACTION upozorňuje, že při provozu internetového obchodu mohou nastat výpadky, které mohou ztížit nebo znemožnit jeho používání. Tyto výpadky mohou být způsobeny technickými důvody (údržba, kontroly apod.) nebo jinými příčinami, které ACTION nemůže ovlivnit.
- Obchodní podmínky internetového obchodu nijak neomezují práva zákazníků vyplývající z platných právních předpisů, zejména z občanského zákoníku ze dne 23. dubna 1964 a zákona o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014.
- V záležitostech neupravených tímto Řádem se Klient a ACTION budou řídit právními předpisy platnými v České republice a dalšími právními akty upravujícími vzájemné vztahy Stran. V souladu s čl. 6 odst. 2 nařízení ES o právu rozhodném pro smluvní závazky (Řím I) může Spotřebitel rovněž využívat ochranu kogentních právních předpisů, které by se použily, pokud by toto ustanovení neexistovalo.
- ACTION si vyhrazuje právo kdykoliv změnit obchodní podmínky. Změny vstupují v platnost od okamžiku jejich zveřejnění na webových stránkách internetového obchodu a platí pouze pro kupní smlouvy uzavřené po zveřejnění změn.
- Aktuální obchodní podmínky jsou dostupné na adrese www.zoofaster.cz/regulations. Obchodní podmínky platné pro konkrétního zákazníka mohou být na jeho žádost zaslány zdarma v písemné nebo elektronické formě.
- Datum zveřejnění obchodních podmínek: 23.03.2025. Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené v internetovém obchodě po tomto datu.
Seznam příloh k obchodním podmínkám:Příloha č. 1: Zásady ochrany osobních údajů Zásady ochrany osobních údajů.Příloha č. 2: Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy________________________________________Příloha č. 1: Zásady ochrany osobních údajů(obsah zásad ochrany osobních údajů podle obchodních podmínek)
Příloha č. 2: Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy(tento formulář vyplňte a odešlete pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy)
Příjemce: (v této části podnikatel uvede název společnosti, úplnou poštovní adresu a e-mailovou adresu) Prohlášení: Já/My() tímto oznamuji/oznamujeme() odstoupení od smlouvy o koupi následujících věcí(), smlouvy o dodání následujících věcí(), smlouvy o dílo spočívajícího ve zhotovení následujících věcí(), nebo o poskytnutí následující služby().Datum uzavření smlouvy()/převzetí()Jméno a příjmení spotřebitele(-ů) Adresa spotřebitele(-ů) Podpis spotřebitele(-ů) (pouze pokud je formulář zasílán v tištěné podobě) Datum(*) Nepotřebné škrtněte.